You are here

trafikpolitik

Højere fartgrænse på landeveje giver flere trafikdræbte

Fra Venstres forslag til Folketingsbeslutning den 27. marts 2015:

"Forslaget indebærer ændringer af færdselsloven, så hastighedsgrænserne for lastbiler, campingvogne, trailere, traktorer og elcykler tilpasses på visse vejtyper, med det formål at sikre et bedre flow i trafikken, hvilket skal bidrage til at styrke trafiksikkerheden og mobiliteten.

Hans Nyberg opdagede overbetaling for transport for beboere på botilbud

Den 1. februar 2015 skrev Politiken om, at

/ Handikappede betaler overpris for transport (Politiken.dk) (1. februar 2015)

&
/ Handicappede betaler overpris for kørsel (DR Online) (1. februar 2015)

Politiken skrev bare ikke, at artiklen var kommet i stand som følge af Hans Nybergs grundige forarbejde med overbetalingen på botilbud i både regioner & kommuner:

Lastbiler med magnet manipulation er kørende bomber i trafikken

En reportage fra 1. juli 2014 fra RTL EXTRA viste, at køre hviletids problemer i forbindelse med magnetmanipulation af den elektroniske fartskriver er langt det mindste problem.

En video optaget af det estiske politi, viste at magneter påsat de elektroniske fartskrivere også påvirker sikkerhedssystemerne i lastbilerne. Rat & bremser bliver esktremt påvirkede. Rat kan endda helt fejle & det kan få katastrofale virkninger i tæt trafik som f.eks. ved pludselig opstået kø.

20 procent færre benyttede OPP motorvejen Kliplev - Sønderborg end forventet i de første 12 måneder

Sidste år blev motorvejen mellem Sønderborg og Kliplev indviet, og i de første 12 måneder har motorvejen haft 20 procent mindre trafik end forventet ifølge prognoserne. Det skriver dagbladet Der Nordschleswiger.

Men den østrigske bygherre, som kontraktmæssigt også er forpligtet til at vedligeholde motorvejen, er ikke helt utilfreds med de lavere trafiktal, fordi det betyder mindre vejarbejde og dermed et større overskud for den østrigske investor Strabag.

Sider

Subscribe to RSS - trafikpolitik