You are here

Boykot Netto, Føtex og Bilka

NB: Se dette indlæg af 19. december 2006
Endnu engang kan jeg i nyhederne høre, at der strides om Bilka i Horsens. Nu gider jeg ikke høre mere om den fusker sag.

Jeg nægter simpelthen at handle i en butik i Dansk Supermarkeds koncern.

Når DS konsekvent skal opføre sig som et lille barn og afprøve grænserne for, hvor stor et varehus må være. Så gider jeg ikke handle der. Der må gælde samme regler for alle. Bare fordi at Mærsk har "givet" et operahus. (Som han kan trække fuldt fra i regnskaberne !). Så skal de ikke bryde gældende lovgivning.

Hvis en Hr. Jensen bygger bare en carport uden de nødvendige tilladelser, så får han pænt besked på at det skal rives ned. Det samme burde ske for alle de butikker, som DS har opført i strid med planloven. Og det offentlige skal ikke give dem så meget som en 25 øre i erstatning.

Samtidigt udviser både DS, Vejle Amtstråd, Horsens Kommune og Anders Fogh Rasmussen en mangel på respekt over for Højesterets afgørelse. En afgørelse, der afgjorde at byggeriet var i strid med planloven. Det kunne være, at de almindelige borgere som et modsvar skal starte med at nægte at efterkomme retskrav fra alle førnævnte.

Ikke nok med, at det er sket i Horsens. Det samme gælder for et Føtex butik i Ribe og en i Slagelse. (Så vidt jeg husker det.)

Da Bilka i sin tid i starten af 90´erne i Vejle blev etableret som en A-Z var der også problemer med antal kvadratmeter. Som Vejle Byråd godkendte.

Så det er en konsekvent plan, som der bliver fulgt i Dansk Supermarked.

Jeg kan kun sige, at jeg er glad for Rema 1000 endelig er genåbnet efter ombygning i Skolegade, Vejle.

Boykot Netto, Føtex og Bilka butikker.

Så kan de faneme lære det !

Prøv forøvrigt at tænke over, hvor mange gange du har taget en vare i en Dansk Supermarkeds butik. Og hvor du har fundet ud af, at prisen ikke var den du troede ved kassen. Men gad du gå tilbage og hente en anden. Næh vel.

Fuskere.Sidst revideret3. februar 2007

Kommentarer

Nej, boykot planloven. Det er ganske rigtigt urimeligt, at Hr. Jensen skal rive sin "ulovlige" carport ned, når Bilka ikke skal rive sit "ulovlige" varehus ned. Bureaukratisk detaljelovgivning ender altid i selvmodsigelser. Derfor: Boykot planloven. Anonyme bureaukrater på Christiansborg skal ikke afgøre om min carport i Midtjylland er ulovlig, eller om borgerne i Horsens skal have mulighed for at handle i Bilka eller ej.

Du ved da med sikkerhed ikke hvad du taler om. Er du helt rask????
kan ikke se de store problemer med ds´ opførelser af supermarkeder, selvom de er i strid med planloven. Det skal i øvrigt, pointeres at der er givet tilladelser fra de respektive myndigheder, inden opførelsen af f.eks. bilka Horsens.Så problemet ligger da ikke hos ds, men derimod ved de danske myndigheder!!
I øvrigt syntes jeg ikke folk skal have så i røven, fordi det går ds godt. DS bliver jo som alle andre detail forretninger vurderet og bedømt, hver eneste dag af deres kunder. I sådan tilfælde burde man lytte til forbrugerne og høre deres mening. I langt de fleste tilfælde ville deres mening falde ud til ds´ fordel, ellers ville de jo nok ikke være de største i dk. Vi har dog trods alt stadig de frie markedskrafter, det burde kunne regulere antallet og størrelsen af butikkerne.

Så kom ind i kampen, og stop janteloven op i røven.

Nu boykotter jeg ikke DS mere. Men jeg mener nu stadigvæk at DS skal overholde planloven. At lokale myndigheder på kommunalt og amtsligt niveau har godkendt ulovligt byggeri gør jo ikke sagen bedre. Ulovligt byggeri er ulovligt byggeri.

Jow er såmænd helt rask :)


Spred Glæde...trods alt :/

"Enhver lov, som opløfter den menneskelige personlighed er retfærdig.
Enhver lov, som fornedrer den menneskelige personlighed er uretfærdig."
Martin Luther King, jr. Fra Letter from Birmingham jail.

Det har været vældig underholdende at læse de mange ind for og imod DS. Det jeg umiddelbart mener gør en markant forskel på Hr. Jensens ulovlige carport og så DS "Ulovlige" Bilka er at DS havde accepten fra de lokale myndigheder i hånden inden de startede det har Hr Jensen ofte ikke. Om det så er DS der manipulere sig til en "tilladelse" med udsigt til mange nye arbejdspladser, eller der er byrådet/amtsrådet der er for indkompetente til deres arbejde skal jeg lade være usagt dertil har jeg ikke nok indsigt i processen. Det skal dog hertil også nævnes at Anders F. Rasmussen's repræsentant kæmpede en forgæves mod det allerede opførte byggeri.

Mht overtrædelse af planloven er det min holdning at loven skal følges med mindre der er væsentlige argumenter der taler for en afvigelse af loven. Et eksempel det er i Danmark ulovligt at køre over for rødt, men hvis der nu holder en ambulance med udrykning bag ved digvil det så være acceptabelt at køre over for rødt for at hvælpe ambulancen?? Så vidt jeg er orienteret var det primært handelsstandsforeninger mm der beklagede samt den faste skare af "Vi hader alt hvad der har med AP Møller at gøre" og det eneste argument var at butikken var for stor. Skjult lå nok lidt mere "Den Bilka stjæler alle vores kunder". Ved Bilka i Århus Skyder den store forretning op omkring Bilka for her skaffer Bilka kunder til andre butikker, men det er nok et særtilfælde. Da Bruun's Galleri blev bygget ligeledes i Århus frygtede man at strøget i Århus ville lide en stille død - tvært imod har bruun's Galleri trukket flere kunder til byen.

Og hvis DS nu som det tidligere blev nævnt er så dårlige til det med priser hvad har konkurrenterne så at frygte udover de mange gratis parkeringspladser, så skulle man i stedet for hellere grine heraf og sige spild af millioner

jeg arbejder i bilka horsens, som unge medarbejder og jeg er ret glad for det, og det er mange andre os, men der er os nogen enkelte der går og gør livet surt for andre som er blevet anmeldt til varehuschefen for racisme, sexisme og "mobbning" men det er blevet tysset ned da han er frugt og grønts "eneste håb" som han siger det

DS er okay tænk på alle de unge mennesker der får sig en af Danmarks bedste uddanelser!! DS er med deres mange butikker i udlandet og her i DK vokset til at være en af Danmarks største kæder!! Så skidt da med om de nogle gange tænker lidt for stort, hvem ville ikke gøre det hvis man havde en kæde der voksede som DS!!!

På trods af din salgstale, så ændrer det intet på min holdning til DS.

Jeg sætter ikke mine ben i nogle af deres forretninger.

Med Lidls åbning viste indkøb på både DR TVavisen og TV2 Nyhederne i torsdags at Dansk Supermarkeds discount butik Netto var dyrest for nøjagtig de samme varer.

TVavisens indslag 18.30 Windows media player (dr.dk)

5 dagligvarers check Torsdag d. 29. september 2005
Netto Kr. 42,65
Aldi Kr. 40,10
Lidl Kr. 37,60

Fundet her Torsdag TV avisen 18.30 nyheder (dr.dk) (Ligger der en uge)

Netop Lidl er ellers blevet kendt for enddog meget dårlige vilkår for de ansatte. Bl.a. kontrol med længden og hyppigheden af tissepauser

Bare ikke i DK, hvor HK ikke har fundet anledning til en eneste sag endnu.
Lidl bruger et HK-anbefalet arbejdsplansystem og (gisp) lønner deres medarbejdere lidt bedre end konkurrenterne for samme arbejde og (gisp) tilbyder dem pension.
Slavementaliltet er hvad det er :-)

Ja det kan da godt være at DS's produkter er 3-4 kroner dyrere
Men hvilket forretnings/butikssystem vil man så støtte?

Et der behandler sine medarbejdere ordentligt og med respekt?!
eller
Et der skider på sine medarbejderes minimumskrav og overenskomster?!

Martin H.

Jeg vil til en grænse give flemmingleer ret!
Derimod martin......har du arbejdet i en af ds's butikker?
Det lyder det ikke som om!
Jeg har taget en uddannelse i føtex i fredericia. jeg blev fyret fordi jeg meldte min afdelingsleder for sexchikane!
Hvis det er respekt, så er jeg godt nok galt afmarcheret!
Jeg blev fyret med den besked at jeg var for negativ og at mine kolleger ikke følte de kunne stole på mig!
Sikke noget pis at fyre af!
Sjovt nok blev de begge fyret 5 måneder efter, da de begge blev anklaget for groft sexchikane og varehuschefen endda for overfald mod en af pigerne i kassen!....det blev tysset til døde....det er sgu da usmageligt!
Min veninde har arbejdet i netto, og hun måtte stoppe fordi hun til sidst ikke kunne holde ud at være der.
De måtte knap nok gå på toilettet og blev nærmest klap-jagtet up fra pauser.
nogle gange fik de slet ikke de aftalte pauser, for de havde for travlt.
Ja, du har sørme ret....ds er godtnok et godt sted at være!
Handler der heller ikke selv.
klapsalver til rema og fakta.

Jeg arbejder i Føtex nu, og kan da kun sige at det er det bedste sted jeg nogensinde har arbejdet. Lidl og Aldi, deres varer er af 7. rang, gamle grøntsager og råddent kød, deres kølebokse er 25 grader varme? Du blev fyret fordi du ikke var glad og dine kollegaer ikke stolede på dig? Viser det ikke bare lidt om DS høje standard? Hvem fanden gider betjenes af en sur medarbejder,.. gad du selv det? I er da godt nok for latterlige. Men fortsæt da med at handle i fakta og lidl. Så slipper vi da i vores butikker for flere af jer sure kunder der ikke kan andet end at brokke sig.

Jeg ved ikke hvilket kendskab du har til Lidl, eller om du bare slår de tyske konkurrenter i harkorn . . .

Den Lidl, jeg handler i, får FRISK frugt og grønt HVER dag, og medarbejderne sorterer 3-4 gange daglig. Hvis de ikke selv ville købe frugten/grøntsagen, så ryger den ud ! Og de sætter ikke dårlig kvalitet ned i pris - nej, ud . . .

Råddent kød ? I de 15 måneder Lidl har været i DK, har de endnu ikke måtte trække noget tilbage, hverken p.g.a. kundeklager eller FST. Kan nogen anden kæde fremvise samme pletfrie "strafattest" ? Næ, vel - vel Føtex, som jo just er blevet kendt for prisfusk i det ganske land.
Kølebokse med 25 grader er bare ren bagvaskelse uden hold i virkeligheden. Alle ved at man så bliver syg af varen . . . mangler du ikke en offentliggjort sag for at komme med en så alvorlig anklage ? "Jamen, jeg kender en som . . . ." - pis med dig, Hansi.

Om varen er 7.rang er det kun kunderne, der afgør om er ok i forhold til prisen. Kommer de igen, så er de tilfredse, og det handler det vel også om hos Føtex ?

Næh, jeg er ganske tilfreds med den konkurrence DS og COOP har fået, her er et alternativ til Aldi, og når Lidl sætter kendte mærkevarer på tilbud, ser det ud som om ingen andre kan gå under prisen . . . og de har sgu da kun 35 forretninger. Imponerende mod Nettos 400+

Det er lidt sjovt at læse de kommentar der er kommet til dette indlæg vedrørende DS. Det viser med alt tydelighed at han ikke aner hvad ´han "taler om". Med hensyn til forkerte priser... Så sker det vist ALLE steder, at der sker fejl i priserne, jeg har ihvertfald ikke oplevet en kæde/butik, hvor der ikke sker fejl.
Alle tror at bare fordi at A. P. Møller - Mærsk har ejerandeli DS, så putter de en masse penge i DS, det er jo lang fra virkeligheden. Bare fordi en virksomhed formår at tjenepenge, så er der nogen der får ondt af dette. Man kan jo nok se at det er Danmark vi lever i. JANTELOVEN, gælder sandelig stadigvæk.

Jeg kunne blive ved......

Det er lidt ærgeligt at der ikke er kommentar, hvor man har sat sig lidt ind i tingene inden man kom med sin mening/kommentar.

MVH - Tidligere DS´ er

Det er interessant at læse din mening, men som du ser, er der mange, der ikke er enige med dig - der er altid lange køer ved kassen.

De lange køer er det der irriterer mig, men det må jeg leve med eller holde op med at handle der (lige som du).

At blande "hr Jensens" carport ind i det viser jo kun at du ikke følger helt med på den front, fordi det nu er så grelt med ulovligt byggeri, at det er nødvendigt at fotografere hele Danmark fra luften og bag efter lade en horde af embedsmænd gennemgå billederne, holdt op mod de faktiske byggetilladelser - Hvad tror du det koster ?? Det er mine skattepenge der bruges!!

Nææ, prøv du at putte den jantelov i lommen og glæd dig over at Hr Møller (og hans far og farfar) har gjort det godt. I øvrigt trækker vi alle det fra vi kan - så glem den moralprædiken!

--- MEN UD FRA PRINCIPPET: MORAL ER GODT..... SÅ MÅ DOBBELTMORAL JO VÆRE DOBBELT SÅ GODT.

Aage

Hej aage, jeg synes det er for latterligt og sige at det kun er i DS der er lange kører? var inde i fakta herforleden dag. der stod folk helt ned til bagvæggen, fordi ham der sad inde til pause ikke gad og gå ud, fordi han skulle jo holde sin pause. så må han da stoppe pausen, og tage resten efter køen er kørt ned.. det plejer de og gøre i netto hvertfald, men det viser jo også bare lidt om kunde respekt! Hilsen Tidligere Netto medarbejder.

Jeg handler alle steder undtagen netto. Der er simpelthen rodet og beskidt, deres indkøbskurve er noget af det mest ulækre de er nærmest levende af gammelt møg, og så tager det altid et kvarter at komme igennem kassen.

Forståeligt, når det er så ulækkert som du skriver.

Hvilken Netto butik drejer det sig om ?


Spred Glæde...trods alt :/

"Enhver lov, som opløfter den menneskelige personlighed er retfærdig.
Enhver lov, som fornedrer den menneskelige personlighed er uretfærdig."
Martin Luther King, jr. Fra Letter from Birmingham jail.

Jeg bliver nødt til at forsvare Lidl. Kender kun den i Fredericia, men den er ok.
Kender ikke en eneste butik der kan konkurrere med den hvis man kigger på både pris og kvalitet. Altid friske grøntsager og frugt og til en god pris.

Jeg kunne også godt tænke mig at høre om der er andre der oplever at kassebonen ikke stemmer i Føtex. Mindst halvdelen af gangene må jeg op til informationen for at klage og få penge tilbage, fordi varer ikke er mærket ned, når de er på tilbud. Men derimod har jeg ALDRIG oplevet at de havde glemt det den anden vej.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på om det nu også er et uheld, selv om de siger undskyld.
Gad vide hvor mange millioner de tjener på folk der ikke tjekker bonen!

Har arbejdet i 5 forskellige netto'er på en 4-5 år. Men arbejder der ikke mere, men var en af de bedst betalte i dk da jeg smuttede (som deltid). Standarden i netto variere utrolig meget, og kommer an på kvaliteten af ledelsen og medarbejderne, samt kunde klientellet og størrelsen af butikken. Derfor er der nogle som ligner lort og andre der ikke gør. Netto københavn er generelt under standard... Men men men slap nu lidt af med jeres opfordring til boykot, det sker helt automatisk ud fra priser, kundeservice, rod osv.

Men helt ærlig, folk der bliver sure over at stå i kø i omkring 3-5 minutter kan skride over til irma(amatør kæde). Gennemsnitstiden er ikke længere, prøv at tage tid de næste 20 gange;) Man kan selvfølgelig være uheldig, og der sidder en der klokker fuldstændig idet, men det hjælper sgu nok ikke på den stakkels arbejdende person, at der stå en samtidig og sviner personen til..

Antallet af fejl boner er noget netto kæmper bragt med, og er sikker på de andre kæder gør det samme. Jo nyere medarbejder, jo større chance for at personen laver en fejl. Desuden er det typisk for en butik der roder, ikke at have styr på prismærkningen, husk også at tjekke byttepenge.

Behandlingen af medarbejder i netto er langt fra godt nok, de har også deres problemer med at holde fast i dem, hvilket jeg mener er en fejl fra deres sidde. Tilgengæld er sammenholdet super i netto.

Den 9/9 2008 købte jeg en ny pc,er med tastatur etc. Nu efter 3 mdr er skriften på tastaturet halvvejs gået af mange af tasterne.
jeg henvente mig d.d i butikken "Føtex, mariagervej i Randers", og spurgte om det var normalt og om det eventuelt kunne byttes. Ekspeditienten svarede at det var normalt slid så det var der ligesom ikke noget at gøre ved. Han virkede totalt ligeglad og forlod skranken for at beskæftige sig med noget andet.
jeg bruger ikke tastturet hver dag, og arbejder for det meste med musen og den numeriske del af tastaturet, og det fejler mærkværdigvis ikke noget.
jeg arbejde i mit aktive arbejdsliv i en service virksomhed. Der lærte jeg at der skal 12 gode oplevelser til for at opveje en dårlig. Det vil vare meget længe før jeg opnår at komme i Føtex så mange gange at jeg får 12 gode oplevelser.

mvh. Ove Bagger Hansen

Husk ALTID at tjekke bonen fra Føtex og Bilka
Husk ALTID at tjekke bonen fra Føtex og Bilka
Husk ALTID at tjekke bonen fra Føtex og Bilka

Jamen så har du lidt svært ved og handle vis det ikke skal være dansk supermarkeds kæde, det er de alle sammen efter hånden... ;-)
Der er vel altid ris og ros til alle butikker hvad enten de hedder det ene eller det andet, må sige da jeg havde en oplevelse fra Netto med et lys fik jeg en pæn undskyldning og et gavekort til Netto, og de handlede på min klage.