You are here

Ekspert: Medier går efter at skade Enhedslisten

De borgerlige avisers kampagne mod Enhedslisten hen over sommeren handler ifølge ekspert om, hvad man må tillade sig at mene i det her samfund.

Der er ingen tvivl om, at medierne med kampagnen mod Enhedslisten forsøger at sætte en politisk dagsorden, vurderer sociolog og forsker i politiske bevægelser, Rene Karpantschof.

– Den borgerlige presse og de borgerlige partier forsøger at marginalisere Enhedslisten i det politiske landskab. Formålet med artiklerne er at opstille en grænse for, hvad man må mene og tænke i dansk politik og i samfundet generelt, forklarer Rene Karpantschof og uddyber:

– Alle skal være enige om, at markedskræfternes frie spil og liberalismen er grundlaget for vækst i vores samfund. Der må ikke være plads til andre alternativer. Det er en kamp om, hvor meget vi må tro på et anderledes samfund.

Læs hele artiklen på:

/ Ekspert: Medier går efter at skade Enhedslisten (Arbejderen.dk) (1. august 2012)

Enhedslisten lader sig ikke diktere til nogen ændring af politikken på baggrund af hverken de borgerlige medier Berlingske, Jyllands-Posten eller BTs "afsløringer".

Enhedslisten arbejder for et solidarisk samfund, som bliver en forandring af den nuværende kapitalistiske markedsøkonomi til fordel for et socialistisk samfund baseret på grundlæggende menneskerettigheder & udvidet med økonomisk lighed.

Alt for mange mennesker går idag tilbunds i en negativ social fødekæde, som sikrer arbejde til store dele af de offentligt ansatte.

Det er også en måde at udøve magt på blandt andet igennem aktivering, som sikrer at mennesker ikke har overskud til at tage aktiv del i samfundet.

Istedet holdes eksempelvis kontanthjælpsmodtagere på et eksistensminimum, hvor enhver krone & øre skal vendes.

Gør dig selv den tjeneste at blive gældfri.

For gæld er også med til at sikre store fortjenester til kviklånsvirksomheder & banker samtdigt med, at du er nødt til at aflevere penge.

Det er svært. Men f.eks. at gå til en mindre TV-pakke kan give knap kr. 250,- mere om måneden ved at gå fra en stor til en lille yousee tv-pakke.

Tag et kritisk kig på dine udgifter.

& også de medier, som idag dominerer nyhedsbilledet.

Træk vejret.
Tæl til 10.
Tænk selv.
Det er demokrati.

Kommentarer

Ja, og udover de 250 kr. på skift af tv-pakke kan det også betale sig at shoppe lidt rundt på både bredbånd og tv. Eks. 3 måneders gratis tv+bredbånd hos Telia eller mobilt bredbånd til 25 kr. om måneden hos CBB.